روپوش سفید شربت کافنولیکس و تاثیر آن برای بهبود سرفه های حاد و خلط دار ! - روپوش سفید

کاربرد شربت کافنولیکس باریج بهبود سرفه حاد

تاریخ مصرف : تاریخ انقضاء بین ۶ ماه تا ۳ سال
نام تجاری : باریج
شرکت سازنده : شرکت داروسازی باریج اسانس
دسته بندی ها : مکمل‌ها کمک درمانی سرفه و سرماخوردگی

شربت کافنولیکس

موارد مصرف و فواید شربت کافنولیکس

شربت کافنولیکس باریج به واسطه برخورداری از آویشن شیرازی، عشقه و ختمی یه گزینه عالی و موثر در بهبود سرفه حاد به شمار می رود.این شربت ضد سرفه گیاهی فاقد شکر و الکل و قابل استفاده برای بیماران دیابتی است.

برای خرید شربت ضد سرفه کافنولیکس باریج چه باید کرد ؟

سرفه به دلیل آنکه علامت طیف وسیعی از بیماری ها چون آسم، بیماری مزمن انسدادی ریه و رفلاکس معدی_ مروی می باشد، در جامعه پزشکی به عنوان یک مشکل کلینیکی حل نشده و مهم مطرح شده و درمان بیماران مبتلا به سرفه مزمن با علت ناشناخته یک معضل محسوب می شود. سرفه با وجود اینکه یک واکنش مهم و طبیعی بدن برای محافظت از سلامتی است، در صورتی که مداوم باشد آزار دهنده بوده و موجب اختلال در کیفیت زندگی فرد می شود.

موارد مصرف شربت کافنولیکس

سرماخوردگی یا عفونت های دستگاه تنفس فوقانی (URTI) در حال حاضر شایع ترین علت بروز سرفه می باشد. شرکت داروسازی باریج اسانس به منظور درمان این مشکل محصولی با نام شربت کافنولیکس باریج ارائه کرده است. این داروی گیاهی برای بیماران دیابتی مناسب است زیرا در تهیه آن از گیاه استویا به عنوان ماده شیرین کننده طبیعی استفاده شده و فاقد الکل نیز می باشد. این گیاه که ۲۰۰ تا ۳۰۰ برابر شیرین تر از شکر می باشد، تقریبا کالری صفر داشته و منجر به بروز اختلالات متابولیک مانند چاقی نمی گردد.

حتماً بخوانید:

ترکیبات شربت کافنولیکس باریج

در شربت کافنولیکس باریج از خواص دارویی گیاهان آویشن شیرازی، ختمی و عشقه به منظور درمان سرفه های حاد استفاده شده است. در ادامه برای آشنایی بیشتر شما با مکانیسم اثر شربت کافنولیکس، اثرات درمانی هر یک از این گیاهان را به صورت مختصر بررسی خواهیم کرد:

  • آویشن شیرازی (Zataria multiflora)

این گیاه که تاثیرش بر روی بهبودی سرفه های خلط دار (productive cough) از طریق کارآزمایی های انجام شده ثابت شده است، در برابر باکتری های دخیل در عفونت های دستگاه تنفس فوقانی نیز تاثیر به سزایی دارد.

  • ختمی (Althaea officinalis)

عصاره این گیاه چند هزار سال است که به منظور درمان سرما خوردگی، گلودرد و دیگر مشکلات تنفسی به کار می رود. ختمی التهاب را کاهش داده و موجب نرم شدن و تسکین موضعی مخاط تنفسی می گردد.

عصاره خشک برگ های عشقه در بیماران مبتلا به بیماری های تنفسی به عنوان یک داروی خلط آور مورد استفاده قرار می گیرد. این گیاه اسپاسم برونشی را نیز برطرف می سازد.

طریقه مصرف شربت کافنولیکس باریج

برای مصرف شربت کافنولیکس باریج در درمان سرفه حاد باید روزانه ۳ بار، هر مرتبه یک قاشق مربا خوری (۵ میلی لیتر) از آن را میل نمایید. توجه داشته باشید مصرف بیش از مقدار توصیه شده این محصول ممکن است اثرات ملین، درماتیت تماسی در افراد حساس، مشکلات کلیوی و تحریک غشاء مخاطی را به همراه داشته باشد.

استفاده از شربت کافنولیکس باریج برای کودکان با سن کمتر از ۴ سال و افراد در دوران بارداری و شیردهی ممنوع است.

در مورد شربت کافنولیکس

منبع : دکتر اصیلی

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 24 views بار دسته بندی : آشنایی با داروها تاريخ : 13 آوریل 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.