روپوش سفید چگونه می‌توان سلولیت را درمان کرد؟ - روپوش سفید

سلولیت چیست؟ آیا روش درمان سلولیت با لیزر راهکار مناسبی است؟ هر فردی ممکن است در طول سال‌های زندگی خود، عارضه سلولیت را تجربه کند. باتوجه‌به روش انباشت چربی در خانم‌ها، آن‌ها بیشتر مستعد درگیری با این مشکل هستند. تا جایی‌که آمار نشان می‌دهد، تقریبا۹۰ درصد خانم‌ها با این عارضه روبرو می‌شوند. در این مقاله به شما خواهیم گفت که چه عواملی باعث بروز سلولیت می‌شوند و بیشتر در کدام نواحی شاهد آن خواهیم بود؛ اگر می‌خواهید بدانید بهترین روش درمان سلولیت چیست، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

سلولیت چیست و در کدام نواحی بیشتر دیده می‌شود؟

سلولیت برآمدگی‌های چربی در بافت پوست است که خود را با فرورفتگی‌های کوچک روی سطح پوست نشان می‌دهد. دلیل به‌وجود آمدن این عارضه، عملکرد نامناسب سیستم‌های لنفاوی و عروقی و کافی نبودن گردش خون در نواحی مختلف بدن است. قابل ذکر است که پدیده سلولیت بیشتر روی پا، شکم و ناحیه لگن دیده می‌شود.

سلولیت نرم یا شل که با افتادگی پوست همراه است، بیشتر در بازو، شکم، باسن و ران که محل تجمع چربی‌ها است، دیده می‌شود. در مقابل سلولیت سخت، لکه‌هایی و فرورفتگی‌هایی هستند که روی باسن و ران‌ها معمولا به‌وجود می‌آیند. نوع دیگری از سلولیت، سلولیت آدماتوز است که می‌تواند روی ران‌ها و زانو تاثیر بگذارد اما بیشتر در قسمت پایین ساق پا دیده می‌شود.

روش‌های درمان سلولیت همچنان در حال پیشرفت است و احتمالا در سال‌های آینده روش‌های درمانی رشد چشمگیری خواهند داشت.

چه عواملی موجب به‌وجود آمدن سلولیت می‌شوند؟

با افزایش سلول‌های چربی و فشار آن‌ها به پوست، شاهد تشکیل توده‌ها و برآمدگی‌های سلولیت خواهیم بود. تفکر کلی این است که این عارضه به‌دلیل تغییر وزن و عدم تحرک ایجاد می‌شود. اگرچه این فرضیه درست است، اما جدا از افزایش وزن، مسائل دیگری هم می‌تواند دلیل به‌وجود آمدن برآمدگی‌های چربی باشد. در واقع مشکل سلولیت و گردش خون نامناسب، ممکن است حتی برای فعال‌ترین افراد نیز پیش بیاید؛ بنابراین سلولیت بیشتر از آنکه به میزان چربی ذخیره شده در بدن ارتباط داشته باشد، با نوع ذخیره آن در بدن ارتباط دارد. علت به‌وجود آمدن سلولیت ممکن است هورمون‌ها، افزایش سن، ژنتیک، رژیم غذایی، سیگار کشیدن و عدم تحرک باشد.

برای مثال سلولیت نرم بیشتر به‌دلیل افزایش وزن ایجاد می‌شود. بهترین پیشنهاد برای درمان سلولیت نرم، انتخاب یک رژیم غذایی مناسب و انجام حرکات ورزشی منظم است.

سلولیت سفت یا در اصطلاح عامیانه پوست پرتقالی، هم در افراد لاغر و هم افراد چاق می‌تواند وجود داشته باشد. سلولیت‌های سفت و از نوع شدید، می‌توانند دردناک هم باشند. از آنجایی‌که دلیل مشخصی برای به‌وجود آمدن این نوع سلولیت وجود ندارد، پیشگیری و درمان چین و چروک صورت یا سلولیت نقاط مختلف بدن، چندان آسان نیست. اما یک نمونه نادر از سلولیت، سلولیت آدماتوز است که دلیل به‌وجود آمدن آن، گردش خون ضعیف است و شدت آن با حبس مایعات بیشتر می‌شود.

چگونه می‌توان سلولیت را درمان کرد؟

آشنایی با انواع روش‌های حذف و درمان سلولیت

سلولیت به روش‌های مختلفی قابل درمان است. اگرچه رژیم غذایی مناسب و ورزش به رفع سلولیت کمک می‌کند، اما آن را کاملا از بین نمی‌برد. اگر شما از این روش‌ها نتیجه مطلوبی نگرفته‌اید، درمان سلولیت با لیزر روش موثرتری است. در درمان‌های لیزری، نتایج تا ۶ ماه و بیشتر دوام دارند. در ادامه به چند روش موثر و جدید برای درمان توده‌های چربی اشاره خواهیم کرد.

لیزر؛ روش کم تهاجمی و موثر برای درمان سلولیت

درمان سلولیت با لیزر یا سلولاز یک درمان کم تهاجمی است که تاثیرگذاری آن برای از بین بردن سلولیت، بسیار بالا و طولانی‌مدت است. در این روش یک کانول کوچک برای انتقال انرژی لیزر، داخل پوست می‌شود. این انرژی نوارهای فیبری را که باعث پایین آمدن سطح پوست می‌شوند، آزاد می‌کند. این اقدامات، محرکی برای تولید کلاژن هستند که باعث می‌شود پوست ظاهر صاف‌تری داشته باشد. اگر می‌خواهید پوست زیبا و شفافی داشته باشید، علاوه‌بر رفع سلولیت، می‌توانید از دستگاه پلاسما برای جوان‌سازی پوست، بلفاروپلاستی غیرتهاجمی، کاهش استریا و استرچ مارک و… استفاده کنید. مراکز تخصصی زیبایی می‌توانند با خرید دستگاه پلاسما، خدمات تکمیلی کاهش چروک و جلوگیری از شلی و افتادگی پوست را برای مشتریان انجام دهند.

تری اکتیو، روش جدیدی برای درمان سلولیت

یکی از روش‌هایی جدید برای درمان سلولیت، تری اکتیو است. در این روش از مکش مکانیکی، تکنولوژی لیزر و سرمایش موضعی برای درمان استفاده می‌شود. هر یک این روش‌ها در گذشته به‌طور جداگانه برای از بین بردن توده‌های چربی استفاده می‌شدند. در نتیجه می‌توان گفت که تری اکتیو تاثیرگذاری بسیار چشمگیری خواهد داشت. در این روش دستگاه به‌آرامی روی توده‌های چربی برای رفع لکه‌ها، حرکت داده می‌شود. ماساژ مکشی، کاملا بدون درد است و باعث بهبود گردش خون می‌شود. در واقع درمان سلولیت با تری اکتیو شبیه به جلسه ماساژ و لذت‌بخش است. بعد از ماساژ مکشی، دستگاه لیزر، پوست زیرین را گرم می‌کند و باعث تولید کلاژن می‌شود. در مرحله آخر بافت پوست سرد می‌شود تا به حالت اول برگردد.

برخی از افراد برای لاغری و جلوگیری از دچار شدن به عارضه سلولیت، از دستگاه کویتیشن لیپولکس استفاده می‌کنند. لیپولکس یک روش غیرتهاجمی برای لاغری است و تأثیر به‌سزایی در حذف سلولیت نرم دارد.

چگونه می‌توان سلولیت را درمان کرد؟

درمان تهاجمی سلولیت با لیپوساکشن

یک روش تهاجمی برای درمان سلولیت، لیپوساکشن است. این روش چربی‌های اضافی و توده‌های چربی را به‌خوبی حذف می‌کند؛ اما بهتر است که از این روش برای درمان سلولیت استفاده نکنید. زیرا لیپوساکشن باعث افتادگی پوست در ناحیه موردنظر خواهد شد. یک راه‌حل مناسب برای جلوگیری از این مشکل، استفاده از لیزر در کنار لیپوساکشن است.

آفا؛ عرضه‌کننده انواع لیزرهای زیبایی از برندهای معتبر

در این مقاله شما را با انواع روش‌ها برای رفع توده‌های چربی، از جمله درمان سلولیت با لیزر و سایر روش‌های جدید آشنا کردیم. گاهی اوقات حتی با داشتن گردش خون مناسب و ثابت بودن وزن، افراد عارضه سلولیت را تجربه می‌کنند. اگر به‌دنبال روشی سریع، موثر، بدون درد و عوارض هستید، درمان با لیزر را انتخاب کنید. البته به این نکته توجه داشته باشید که سلولیت قابل بازگشت است ممکن است بعد از ۶ ماه مجددا آثار آن را مشاهده کنید. کلینک‌های تخصصی پوست و مو، می‌توانند پیشرفته‌ترین و جدیدترین دستگاه‌های لیزر را شرکت آفا تهیه کنند. برای ارتباط با این مجموعه به سایت afateb.com مراجعه کنید یا با شماره ۰۲۱۸۸۱۰۷۰۷۰ تماس بگیرید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 38 views بار دسته بندی : بیماریها , راه درمان و پیشگیری تاريخ : 31 اکتبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.