روپوش سفید چرا موهای ما در جوانی سفید می‌شود؟ - روپوش سفید

علت سفیدی مو در سنین پایین چیست؟

در حالت کلی باید بدانید که سفیدی مو زمانی اتفاق می‌افتد که فولیکول‌های مو، رنگدانه‌ای را که ملانین نام دارد و به موهای شما رنگ می‌دهد، از دست می‌دهد. به طور کلی این طبیعی است که با افزایش سن رنگ موهای سر و بدن به سفیدی یا خاکستری شدن، تمایل پیدا کنند. اما علت سفیدی موها در جوانی چیست؟

چرا موهای ما در جوانی سفید می‌شود؟

موهای سفید در افرادی که رنگ موی تیره‌تری دارند بیشتر به چشم می آید. اگرچه موهای سفید مشخصه‌ای برای بالا رفتن سن است، اما تارهای موی بی رنگ می‌توانند در هر سنی ظاهر شوند، حتی زمانی که هنوز در دبیرستان یا دانشگاه هستید. بنابراین در این مقاله به بررسی دلایل رایج و مهم سفیدی زودرس موها می‌پردازیم.

چرا موهای ما در جوانی سفید می‌شود؟

ژنتیک

ژنتیک شما نقش مهمی در سفیدی موهایتان بازی می‌کند. اگر در سنین پایین متوجه موهای سفید شده اید، احتمالاً والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ شما نیز در سنین پایین موهای سفیدی داشته‌اند.

چرا موهای ما در جوانی سفید می‌شود؟

استرس

همه‌ی ما گهگاهی با استرس دست و پنجه نرم می‌کنیم. این نوع رفتار در ما انسان‌ها می‌تواند به شکل مضمن هم رقم بخورد و بر روی موها تأثیر بگذارد. مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۳ نشان داده است که بین استرس و کاهش سلول‌های بنیادی در فولیکول‌های موی موش ارتباط وجود دارد. بنابراین اگر متوجه افزایش تعداد تارهای سفید خود شده‌اید، استرس ممکن است نقش مهمی در آن داشته باشد.

چرا موهای ما در جوانی سفید می‌شود؟

بیماری‌های خود ایمنی

یک بیماری خودایمنی نیز می‌تواند باعث سفیدی زودرس موها شود. بیماری های خود ایمنی جزو مواردی هستند که در آن سیستم ایمنی بدن به سلول های خود حمله می‌کند. در چنین حالتی در برخی موارد سیستم ایمنی به فولیکول‌های موها حمله می‌کند و باعث از بین رفتن رنگدانه شود.

چرا موهای ما در جوانی سفید می‌شود؟

اختلالات تیروئید

تغییرات هورمونی ناشی از مشکلات تیروئید (مانند پرکاری تیروئید یا کم کاری تیروئید) هم ممکن است مسئول سفیدی زودرس موها باشد. تیروئید غده‌ای پروانه‌ای شکل است که در قاعده‌ی گردن انسان قرار دارد و به کنترل بسیاری از عملکردهای بدن کمک می‌کند. بنابراین سلامت تیروئید شما می‌تواند بر رنگ موهای شما تأثیر بگذارد.

چرا موهای ما در جوانی سفید می‌شود؟

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 9 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 24 ژوئن 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.