روپوش سفید نحوه تشخیص میدلاین دندان و درمان آن - روپوش سفید

میدلاین دندان به خط وسط دندان گفته می شود و همان خط تقارنی می باشد که فک بالا و پایین را به دو نیمه مساوی تقسیم بندی می کند. اگر در دو طرف آن تقارن باشد و هیچ انحرافی دیده نشود می توان گفت که دندان های شما مشکل انحرافی ندارد. در ادامه شما را بیشتر با این مسئله آشنا می کنیم.

نحوه تشخیص میدلاین دندان و انواع آن

انحرافاتی که در دندان ها وجود دارد عموما به صورت ارثی می باشد از این رو باید سعی کنید با کمک پزشک این مشکل را از بین برده و دندان های با تقارن و زیبا تری داشته باشید. این مدل از انحراف ها بعد از این که دندان های اصلی کودک رشد کرد قابل تشخیص می باشد و قبل از آن شما نمی توانید آن را تشخیص دهید.

میدلاین دندان

اگر در زمان کودکی بتوانید این مشکلات و انحرافات را تشخیص دهید با استفاده از ارتودنسی در زمان کم تری می توانید این انحراف ها را درمان نمایید. در واقع هزینه این درمان ها در زمان کودکی بسیار کم تر می باشد و بهتر است در همان زمان این مشکل را برای کودکان درمان نمایید.

در بسیاری از موارد با ارتودنسی های ثابت این مشکل از بین می رود و اگر مشکلات انحرافی بسیار شدید باشد نیاز به جراحی فک نیز مشاهده می شود و معمولا جراحی در سنین بزرگسالی بیشتر می شود و از این رو توصیه بسیاری از دندانپزشکان بر این است که مشکلات دندانی را در کودکی درمان نمایید.

انواع انحراف ها

ناهماهنگ بودن دندان ها و یا انحراف میدلاین دندان در سه نوع متفاوت می باشد و نوع آن توسط پزشک مشخص می شود. انواع انحراف های میدلاین عبارت است از:

تشخیص میدلاین دندان

دیپ بایتدر زمانی رخ می دهد که دندان های بالا بیش از حد نرمال دندان های پایین را پوشش داده است.
اپن بایتدر زمانی است که فک بالا و پایین به درستی رو هم نمی آید و در حین بستن دهان فاصله دندان ها بسیار زیاد می باشد.
اورجت زمانی است که دندان های جلویی در فک بالا به سمت جلو متمایل شده اند.

روش های درمانی

برای هر مشکل دندانی قطعا روش های درمانی نیز وجود دارد. بهتر است قبل از این که یکی از روش های درمانی را انتخاب کنید توسط یک دندانپزشک و یا متخصص فک معاینه شوید. آن ها معمولا بهترین و آسان ترین راه های درمانی را در اختیار شما قرار می دهند و در ادامه نیز دو روش درمانی انحراف میدلاین دندان را برایتان بررسی می کنیم.

ارتودنسی می تواند بین دندان ها هماهنگی ایجاد نماید و تقارن دندان ها را درست کند از این رو یکی از روش های بسیار خوب برای درمان میدلاین و انحرافاتی که دارد می باشد. البته این روش با توجه به شرایط بیمار، سن بیمار و نوع دندان ها و میزان پوسیدگی شان انجام می شود.

حتماً بخوانید:

پوسیدگی دندان جلو چه علتی دارد؟

پوسیدگی دندان جلو چه علتی دارد؟

علت اصلی پوسیدگی دندان جلو چیست؟ + علائم ، پیشگیری و درمان : پوسیدگی دندان جلو مشکلی آزار دهنده برای اغلب افراد است، اما روش های جلوگیری از پوسیدگی…

اگر علت ایجاد انحرافات استخوان های فک باشند فرد باید جراحی شود زیرا ارتودنسی به تنهایی نمی تواند درمان کننده انحرافات باشد. معمولا این روش به تنهایی کاربرد ندارد و قبل و بعد از جراحی نیز بیمار باید از ارتودنسی ها استفاده نماید.

درمان میدلاین دندان

علت های ایجاد کننده انحرافات

انحرافات میدلاین معمولا به دو دلیل ارثی و محیطی ایجاد می شود. تمامی علت های ایجاد کننده این مشکلات عبارتند از :

شکاف کام و لب
نوروفیبروماتوز چند گانه
میکروزومی هموفاسیال
دندان های غائب
اندازه دندان ها
پوسیده شدن دندان ها
داشتن دندان های اضافی
ضربه خوردن به فک
عادت های نامناسب
افتادن زود هنگام دندان های شیری
درآمدن دندان در جایی نامناسب
جوش خوردن ریشه دندان با استخوان کنار آن

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 64 views بار دسته بندی : دانستنیهای پزشکی تاريخ : 27 دسامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.