روپوش سفید مضرات خوردن پنیر در صبح و بهترین زمان برای مصرف آن - روپوش سفید

پنیر از خانواده ی لبنیات به حساب می آید ، پنیر به عنوان یک ماده لبنی متراکم می تواند تا حد زیادی کلسیم مورد نیاز بدن را تأمین کند اما متخصصان طب سنتی مصرف پنیر برای صبحانه را مضر می دانند و می گویند بهتر است این ماده غذایی در شب مصرف شود.

مصرف پنیر به تنهایی در وعده صبحانه باعث کندذهنی و رخوت

اصولاً پنیر غذایی خوبی برای صبحانه نیست؛ از نظر طب ایرانی مزاج پنیر سرد و تر بوده و مانع فعالیت مغزی کامل می شود که معمولاً در صبحگاه برای کار و تلاش مورد نیاز است.

عوارض پنیر

مصرف پنیر به تنهایی بسیار مضر بوده و بلغم‌زاست؛ خوردن پنیر به تنهایی و در وعده صبحانه، فرد را دچار رخوت، سستی و بی‌حالی و کندی در یادگیری کرده و باعث کاهش تمرکز ذهن در افراد می‌شود، غده پاراتیروئید، وظیفه تنظیم کلسیم و فسفر بدن و جذب آن ها را به عهده دارد، این غده، کلسیم و فسفر را با یکدیگر و در کنار هم می‌شناسد بنابراین در زمانی که ماده غذایی حاوی کلسیم را مصرف می‌کنیم، باید همراه آن، مواد غذایی حاوی فسفر نیز مصرف کنیم، در غیر این‌صورت، غده پاراتیروئید، فسفر مورد نیاز را از فسفر موجود در مغز تامین می‌کند که موجب کندذهنی می‌شود.

مضرات پنیر در صبح

پنیر از آن دسته مواد غذایی است که غذایت کمی دارد و باعث سرعت بخشیدن به هضم غذا و تخلیه معده و در نتیجه احساس دل ضعفه می شود، بنابراین خوردن پنیر، خیلی زود افراد را گرسنه می کند.

حتماً بخوانید:

بهترین زمان مصرف پنیر، وعده شام و به همراه مصلحات آن‌ مانند گردو، زیره، سیاه‌دانه و آویشن است زیرا بیشترین میزان ترشح توسط غده پاراتیروئید در هنگام شب صورت می‌گیرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 17 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 20 جولای 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.