روپوش سفید فرق گینر با وی چیست؟ پروتئین وی بهتر است یا گینر؟ - روپوش سفید

وقتی صحبت از پروتئین وی و گینر می‌شود، بسیاری از بدنسازان با این دو راهی مواجه می‌شوند که کدام را انتخاب کنند. در این مقاله ابتدا توضیحاتی را در مورد هر یک از مکمل های گینر و پروتئین وی ارائه می‌کنیم. سپس توضیح می‌دهیم که فرق گینر با وی چیست. در آخر هم به این سوال پاسخ می‌دهیم که وی بهتر است یا گینر. بعد از خواندن این مقاله شما می‌توانید بر اساس اهداف ورزشی خود تصمیم بگیرید که کدام مکمل را انتخاب کنید.

مکمل پروتئین وی چیست؟

برای اینکه متوجه شویم باید پروتئین وی یا گینر را انتخاب کنیم، ابتدا باید با پروتئین وی به طور کامل آشنا شویم. پروتئین وی یک ترکیب پروتئینی است که در فرآیند تولید پنیر از شیر به دست می‌آید. شیر حاوی دو نوع پروتئین است: ۸۰ درصد کازئین و ۲۰ درصد پروتئین وی. پروتئین وی یکی از بهترین انواع پروتئین است و سرعت جذب بالایی هم دارد.

فرق گینر با وی چیست؟ پروتئین وی بهتر است یا گینر؟

این پودر پروتئین حاوی تمام ۹ آمینو اسید ضروری است که به شما کمک می‌کنند بعد از یک تمرین سخت به سرعت ریکاوری کنید. همچنین پروتئین وی انواع آنتی اکسیدان های طبیعی را هم در ترکیبات خود دارد و به همین دلیل به تقویت سیستم ایمنی هم کمک می‌کند.

فواید مصرف مکمل پروتئین وی عبارت‌اند از:

  • کمک به عضله سازی
  • افزایش قدرت بدن
  • کمک به ساخت بافت عضلانی جدید
  • موثر در کاهش وزن
  • تأمین مقدار پروتئین و کربوهیدرات مورد نیاز بدن در طول روز
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی و فشارخون بالا

مکمل گینر چیست؟

قبل از اینکه فرق گینر با وی را توضیح دهیم بهتر است در مورد مکمل گینر هم توضیحاتی را ارائه کنیم. مکمل گینر برخلاف مکمل پروتئین وی حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات و چربی سالم است. بدنسازان از پودر گینر عمدتا برای افزایش وزن و حجم استفاده می‌کنند. گینر ها به ۲ دسته تقسیم می‌شوند:

  • گینر افزایش حجم: این نوع گینر برای عضله سازی مناسب است.
  • گینر افزایش وزن: این نوع گینر به افراد لاغر کمک می‌کند تا وزن خود را افزایش دهند.

فرق گینر با وی چیست؟ پروتئین وی بهتر است یا گینر؟

مکمل گینر علاوه بر تامین کالری، می‌بایست مواد مغذی مورد نیاز بدن را هم تامین کند. به همین دلیل گینر‌ها از پروتئین، کربوهیدرات، کراتین، فیبر، چربی، ویتأمین‌ها، مواد معدنی و اسیدآمینه‌های ضروری بدن تشکیل شده‌اند.

برای تولید گینر‌، در مرحله اول شیر به پروتئین وی تبدیل می‌شود و سپس پودر ذرت و دکستروز به عنوان منابع کربوهیدارت به آن اضافه می‌شود. همچنین در برخی موارد از روغن بذر کتان برای تأمین چربی گینر انجام می‌شود.

از جمله فواید مصرف مکمل گینر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش سرعت سنتز پروتئین به دلیل وجود کربوهیدارت و چربی
  • کمک به افزایش حجم و عضله‌سازی
  • موثر در افزایش وزن
  • تقویت و رشد ذخایر گلیکوژن در عضلات
  • کمک به رشد بافت عضلات
  • افزایش سرعت ریکاوری پس از انجام تمرین‌ها

فرق گینر با وی چیست؟

فرق گینر با وی چیست؟ پروتئین وی بهتر است یا گینر؟

در این قسمت فرق گینر با وی را توضیح می‌دهیم. دانستن تفاوت این دو مکمل به شما کمک می‌کند تا تشخیص دهید که باید پروتئین وی یا گینر را انتخاب کنید.

۱. تفاوت در میزان کالری

هر چند مکمل گینر درصد پروتئین کمتری نسبت به مکمل وی دارد، اما از کالری بسیار بیشتری برخوردار است. در نتیجه مصرف گینر به ورزشکاران لاغر که به دنبال افزایش وزن هستند توصیه می‌شود.

۲. تفاوت در سرعت جذب

تفاوت در سرعت جذب هم یک فرق گینر با وی است. گینر‌ها دارای دو نوع پروتئین دیر جذب و زود جذب هستند اما مکمل وی تنها از پروتئین زود جذب تشکیل شده است. هم پروتئین وی و هم گینر هر دو به افزایش حجم عضلات کمک می‌کنند. با این حال چون مکمل گینر حاوی پروتئین و کربوهیدرات به صورت همزمان است، به افراد لاغر در عضله سازی بیشتر کمک می‌کند. به همین دلیل اگر وزن پائینی دارید و تنها از یکی از مکمل های گینر و پروتئین وی می‌توانید استفاده کنید، گینر برای شما انتخاب مناسب‌تری است.

۳. تفاوت در میزان کراتین

فرق گینر با وی در میزان کراتین موجود در آنها هم هست. کراتین ذخیره انرژی را در سلول های عضلانی افزایش می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا تمرینات سخت را بیشتر ادامه دهید. همین باعث می‌شود که حجم عضلات شما افزایش یابد. معمولا کراتین در ترکیبات گینر وجود دارد در حالی که در مکمل پروتئین وی یافت نمی‌شود.

۴. تفاوت در میزان چربی

برای اینکه تشخیص دهید پروتئین وی یا گینر برای شما مناسب است این را هم در نظر داشته باشید که میزان چربی در این دو مکمل متفاوت است. گینر‌ها چربی بالایی دارند و در نتیجه افراد لاغری که می‌خواهند افزایش وزن متناسب با افزایش حجم عضلات خود داشته باشند، باید از گینر استفاده کنند.

پروتئین وی نسبت به گینر کالری کمتری دارد و کالری آن در هر بار مصرف بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ کالری است. در مقابل مکمل گینر‌ ممکن است دو برابر این مقدار کالری را هم وارد بدن کند. بنابراین گینر برای افزایش وزن مناسب‌تر است.

وی بهتر است یا گینر؟

فرق گینر با وی چیست؟ پروتئین وی بهتر است یا گینر؟

پاسخ ثابتی به این سوال وجود ندارد. اینکه برای شما وی بهتر است یا گینر بستگی به اهداف ورزشی شما دارد. در ادامه توضیح می‌دهیم که برای هر هدف ورزشی پروتئین وی یا گینر مناسب است.

۱. مکمل مناسب برای اهداف عضله سازی

هم مکمل گینر و هم مکمل پروتئین وی برای عضله سازی مناسب هستند. اگر وزن شما ایده آل است و تنها به دنبال افزایش حجم عضلات خود هستید، تنها از مکمل پروتئین وی استفاده کنید. اما اگر در کنار افزایش حجم عضلات به دنبال افزایش وزن هم هستید، بهتر است همزمان از مکمل وی و گینر استفاده نمائید.

۲. مکمل مناسب برای اهداف کاهش وزن

همانطور که قبلا توضیح دادیم یک فرق گینر با وی در درصد چربی و کربوهیدرات است. برای کاهش وزن لازم است از مکملی استفاده کنید که درصد کربوهیدرات و چربی کمتری داشته باشد. بهترین گزینه پروتئین وی ایزوله است. وی ایزوله بالای ۹۰ درصد پروتئین وی دارد و درصد چربی و کربوهیدرات در آن بسیار کم است.

۳. مکمل مناسب برای اهداف افزایش وزن

برخی از افراد به دلیل لاغری شدید و عدم وزن‌گیری مناسب نیاز دارند تا در کنار انجام تمرینات ورزشی از مکمل‌های افزایش وزن استفاده کنند. گینر‌ها به دلیل داشتن ترکیبات کربوهیدرات و چربی‌ سالم گزینه مناسبی برای افزایش وزن و حجم عضلات به شمار می‌روند. نکته قابل توجه درباره گینر‌ها، مدت زمان مصرف آن‌ها است که می‌تواند در طولانی مدت لایه‌های چربی ناخواسته را ایجاد کرده که از بین بردن آن‌ها نیز دردسرساز خواهد بود.

کلام آخر در مورد فرق گینر با وی

در این مقاله ابتدا در مورد مکمل پروتئین وی و مکمل گینر جداگانه توضیح دادیم. سپس فرق گینر با وی را شرح دادیم و در آخر به این سوال پاسخ دادیم که وی بهتر است یا گینر.

به طور خلاصه مکمل گینر برای افزایش وزن و حجم عضلات مناسب است در حالی که مکمل پروتئین وی برای کاهش وزن و عضله سازی پیشنهاد می‌شود. اینکه پروتئین وی یا گینر را انتخاب کنید کاملا بستگی به اهداف ورزشی شما دارد.

خرید گینر و پروتئین وی در داروخانه اینترنتی بتادارو

شما می‌توانید برای خرید پروتئین وی و گینر به داروخانه آنلاین بتا دارو مراجعه کنید و این محصولات را با بهترین قیمت تهیه کنید. بتا دارو دارای نماد اعتماد الکترونیکی و مجوز رسمی از معاونت غذا و دارو است و اصالت تمام محصولات خود را تضمین می‌کند. همچنین اگر مبلغ خرید شما بیشتر از یک حد مشخص باشد ارسال سفارشتان هم رایگان خواهد بود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 66 views بار دسته بندی : دانستنیهای پزشکی تاريخ : 16 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.