روپوش سفید ساشه چیست و چه تفاوتی با قرص یا کپسول های دارویی دارد ؟ - روپوش سفید

ساشه چیست؟

ساشه انرژی کاف بی اس کی با طعم کولا محصولی مناسب برای کمک به افزایش هوشیاری و تمرکز است. در این ساشه مواد موثره ای نظیر کافئین، تائورین ویتامین ب ۱ و ب ۱۲ به کار رفته اند و همین امر باعث شده است این شاسه به یک محصول ارزشمند تبدیل شود.

ساشه انرژی کاف میزان خستگی را در بدن کاهش می دهد و به افزایش سوخت و ساز در بدن کمک می نماید. مصرف این ساشه باعث می شود افراد در طول روز کارهای خود را بهتر پیش ببرند.

آیا مصرف ساشه انرژی به چرخه خواب آسیب وارد می کند؟

با توجه به این موضوع که ساشه انرژی کاف بی اس کی میزان انرژی بدن را به طرز چشمگیری افزایش میدهد همواره این نگرانی وجود دارد آیا مصرف این ساشه ممکن است به چرخه خواب آسیب وارد کند. بهتر است بدانید اگر شما به روش مصرف توجه داشته باشید و این ساشه را در ابتدای صبح مصرف کنید، در طول شب می توانید خواب بهتری را تجربه کنید. هرگز ساشه انرژی کاف را در ساعات پایانی روز مصرف نکنید.

ساشه چیست؟

تفاوت میان ساشه و قرص چیست؟

بدن انسان در هنگام مصرف مایعات نیازی به تجزیه ندارد به همین دلیل زمانی که از فرم داروهای مایع مصرف کنید ۱ تا ۴ دقیقه طول خواهد کشید تا دارو جذب بدن شود زیرا بدن شما فرم محلول (مایع) را به سرعت جذب کرده و خواص دارویی بیشتری نیز وارد بدن می‌شود؛ اما جالب است بدانید که قرص به طور معمول در بدن انسان تنها ۲۰ تا ۳۰ دقیقه زمان می‌برد تا توسط معده تجزیه شود بدون آنکه جذب دارو اتفاق افتاده باشد.

هر ماده غذایی و دارویی برای رسیدن به سلول‌های بدن باید به صورت محلول تغییر شکل دهد یا به عبارتی مایع باشد بنابر این هر چه دارویی که مصرف می‌کنید به شکل مایع نزدیک‌تر باشد سریع‌تر و کامل‌تر جذب بدن خواهد شد و تاثیرگذاری بیشتری نیز در بدن خواهد گذاشت.

به طور میانگین هر دوز داروی مایع معادل ۲۰ کپسول (قرص) است. جذب داروهای مایع در بدن ۹۸ درصد است و جذب داروهای به صورت کپسول یا قرص ۳۹ تا ۵۳ درصد است. دلیل این امر آن است که پودرها محلول در آب شده و جذب را برای بدن آسان‌تر می‌کنند و در نتیجه گزینه‌ی ملایم‌تر و مناسب‌تری برای معده و دستگاه گوارش شما نسبت به قرص‌ها هستند.

تفاوت شاسه با قرص

جذب ساشه در بدن چه تفاوتی با قرص یا کپسول دارد؟

همان‌طور که اشاره کردیم بدن نیازی به تجزیه مایعات ندارد بنابراین خواص دارویی بیشتری از طریق ساشه بعد از حل شدن در آب به فرم مایع به بدن منتقل می‌شود. داروهای مایع قوی‌تر از قرص‌ها عمل می‌کنند زیرا بعد از ورود به معده به سرعت به جریان خون منتقل می‌شوند اما قرص‌ها ابتدا باید در معده حل شده و سپس وارد جریان خون شوند. زمانی که شما مکملی را به شکل قرص مصرف می‌کنید تنها ۱۰ تا ۲۰ درصد ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در قرص جذب بدن و وارد جریان خون خواهد شد.

اما در مکمل‌های به شکل مایع ۸۵ تا ۹۰ درصد مواد مغذی در حدود ۲۰ تا ۳۰ ثانیه جذب بدن می‌شوند. جذب ویتامین با قرار گرفتن در معرض اسیدهای معده بهتر می شود زیرا آزادانه تر با اسید معده مانند آهن، کلسیم و پروتئین در تماس است.

در چه مواردی بهتر است از ساشه به جای قرص استفاده کنیم؟

کاربرد ساشه چیست؟

داروهای ساشه علاوه بر سرعت جذب بالا در موارد دیگری هم بهتر است به جای قرص برای بیمار تجویز شود. این موارد عبارتند از:

  • کودک بیماری که دارای سیستم گوارشی نابالغ است.
  • افرادی که دارای مشکلات هضم هستند.
  • زمانی که قصد دارید دوز بالاتری را در مقدار کمتر دریافت کنید.
  • زمانی که بیمار در بلعیدن دارو دچار مشکل باشد. (۴۰ درصد از بزرگسالان در بلعیدن دارو به شکل قرص مشکل دارند)

حتی اگر برندی بگوید بهترین قرص‌های مولتی ویتامین را دارد، بهتر است از فرم مایع استفاده کنید. مکمل‌های مایع سرعت جذب بالاتری دارند، مصرف آن‌ها راحت‌تر است و حاوی افزودنی‌های غیر ضروری کمتری هستند.

ویتامین های مایع زمان کمتری برای تجزیه و جذب نیاز دارند. اگر بدن شما در جذب مواد مغذی مشکل دارد، مصرف یک ویتامین مایع ممکن است راحت تر از قرص ها باشد. با این حال، برخی از مواد مغذی ضروری باید به آرامی جذب شوند.

هنگامی که مایعات در بدن فرآیند تجزیه را طی می کنند، تقسیم می شوند و فراهم زیستی آنها بیشتر می شود زیرا تا حد زیادی نیازی به تجزیه فیزیکی فعال ندارند.

فواید شاسه

مزایای استفاده از داروهای ساشه به جای قرص

استفاده از مایعات برای مصرف داروها مزایای زیادی دارد. از جمله:

  • اثر دارو در بدن سریعتر است

زمانی که داروی موجود در ساشه به شکل محلول وارد بدن می‌شود Ph حاصل از حل شدن در آب باعث تخلیه سریع دارو از معده به روده کوچک شده و به سرعت وارد دستگاه گوارش می‌شود به همین دلیل اثربخشی سریعتری نسبت به دارو دارد.

  • نیازی به بلعیدن قرص نیست

بلعیدن برای برخی از بیماران در هنگام بیماری ناخوشایند است و در برخی موارد غیر ممکن می‌شود. گاهی تعداد داروها به قدری زیاد است که باید هر روز مصرف شوند به خصوص در سالمندان، به همین دلیل استفاده از داروهای مایع برای این افراد بسیار ساده‌تر از مصرف کپسول و قرص است.

  • کاهش ناراحتی های گوارشی و درد معده ناشی از مصرف دارو

افرادی که دچار ناراحتی معده هستند داروهای مایع را بسیار راحت‌تر از کپسول و قرص مصرف می‌کنند زیرا دیگر نیازی به تجزیه توسط معده ندارند. زمانی که دوز داروی این افراد بالا باشد برای جلوگیری از درد معده بهتر است از داروهای ساشه و پودر استفاده کنند.

منبع : ابیان فارمد

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 12 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 31 می 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.