روپوش سفید آیا میتوان با زدن واکسن هپاتیت از ابتلا به ویروس ایدز جلوگیری کرد؟ - روپوش سفید

پیشگیری از ابتلا به ویروس ایدز با زدن واکسن هپاتیت امکان دارد؟

پاسخ ۳ متخصص در این زمینه :

خیر،بر خلاف تصور تزریق واکسن هپاتیت B، باعث ایمنی در برابر ویروس HIV نمیشود.این واکسن سطح پادتن ضد ویروس هپاتیت بی را در بدن بالا میبرد.واکسن هپاتیت که در سه مرحله انجام میشود ،بدن را در برابر ویروس هپاتیت واکسینه میکند و ربطی به بیماری ایدز ندارد.این واکسن بخاطر کمک به جلوگیری کردن کبد در سرطانی شدن به عنوان اولین واکسن ضد سرطان معرفی شده است.


پیشگیری از ایدز

واکسن هپاتیت B نوعی واکسن است که از دچار شدن به هپاتیت B جلوگیری می‌کند و شما زمانی که این واکسن را بزنید از این بیماری در امان می‌مانید و این ویروس شما را در برابر ابتلا به بیماری ایدز محافظت می‌کند و این واکسن به صورت عضلانی تزریق می‌شود و عوارض جانبی جدی در واکسن هپاتیت B بسیار نادر است این واکسن برای استفاده در دوران بارداری یا شیردهی بدون خطر است.

حتماً بخوانید:

آیا هپاتیت a خطرناک است؟

آیا هپاتیت a خطرناک است؟

هپاتیت A ؛علائم،پیشگیری و درمان هپاتیت A با نام یرقان در زبان عام مشهور است. بیماری هپاتیت A شروع ناگهانی ای با علائم تب، بی حالی، بی اشتهایی، تهوع و…


واکسن راهی برای کاهش آمار ابتلا به ویروس و بیماری است اما در دنیای امروز که افراد زیادی به ویروس اچ آی وی مبتلا هستند باید بدانند که ویروس ایدز یک بیماری نقص سیستم ایمنی اکتسابی است و این ویروس در تمام گروه های سنی می توانند بروز کند و هنوز متاسفانه واکسن صددرصدی برای آن ساخته نشده بنابراین واکسن هپاتیت نمی تواند جلوی ویروس ایدز را بگیرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 47 views بار دسته بندی : دانستنیهای پزشکی تاريخ : 12 نوامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها